Retur

Nöjdhetsgaranti
För att vara berättigad en retur av nöjdhetsgarantin måste varan vara i säljbart skick. Det innebär att varan måste returneras i originalförpackning med alla tillbehör, och produkten får inte ha några estetiska eller funktionella skador. Spara därför förpackningen och öppna/testa produkten försiktigt. Om du vill returnera varan, vänligen skicka ett mail till kundservice@aquadent.se så hjälper vi dig.

Vi har en 45-dagars nöjdhetsgaranti, vilket innebär att du har 45 dagar på dig efter att du mottagit din vara att begära retur. En returkostnad på 110 SEK per order betalas av köparen. Vid byte av vara står vi för returkostnaden.

För att utnyttja nöjdhetsgarantin ska du kontakta oss på kundservice@aquadent.se. Om din retur godkänns kommer du att få ytterligare instruktioner om hur och vart du ska skicka paketet. Varor som skickas tillbaka till oss utan att först begära retur kommer inte att godtas.

Skador och reklamation
Kontrollera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du har mottagit fel vara, så att vi så snabbt som möjligt kan hitta en bra lösning på problemet. Returkostnader för produkter som är skadade vid mottagandet eller som omfattas av reklamation täcks av säljaren.

Ångerrätt
Om du vill utnyttja ångerrätten är det viktigt att varan returneras i samma skick som när du mottog den. Vid nyttjande av ångerrätten kommer försäljningssumman att återbetalas till ditt kort så snart vi har mottagit returvaran. Returkostnader på 110 SEK per order betalas av köparen och dras från återbetalningsbeloppet.

För att utnyttja din ångerrätt bör du skicka oss ett mejl på kundservice@aquadent.se och du kommer då att motta en förbetald returetikett som du fäster över den gamla etiketten och lämnar in på närmaste postkontor eller postombud. Du har ångerrätt upp till 12 månader och 14 dagar från det att du mottagit varan.

Återbetalningar

Vi kommer att meddela dig när vi har mottagit och inspekterat returen och informera dig om en återbetalning har godkänts eller inte. Om den godkänns får du automatiskt en återbetalning till det ursprungliga betalningsalternativ du valt. Du får tillbaka hela försäljningssumman, minus returfrakten. Kom ihåg att det kan ta lite tid för banken eller betalningsleverantören att behandla och överföra återbetalningen.

Utbetalningstider hos de olika betalningsalternativen:

  • Klarna – 5 till 7 arbetsdagar
  • Swish – 5 till 10 arbetsdagar
  • Stripe – 5 till 10 arbetsdagar